Egy perc az egészségért

Mindennapos egy perc az egészségért.

Jin Ji Du Li

Jin Ji Du Li – állj egyenesen!
Az ősi kínai “gólyalábazós” gyakorlat, mely igen egyszerűnek tűnik, ráadásul igen hasznos is.

Gyakorlásával késleltethetjük az öregedést és megelőzhetünk számos betegséget, többek között a memóriánk gyengülését, megszűnnek a nyaki és gerincbántalmak, és a köszvény is megelőzhető.

Jótékony hatással van a magas vérnyomással és a cukorbetegséggel összefüggő számos betegségre.

Így kell végezni a gyakorlatot:

Jin JI Du Li

Jin JI Du Li

Álljunk egy lábon, közben tartsuk csukva a szemünket. Ennyi az egész.

Tegyünk egy próbát, álljunk fel, csukjuk be a szemünket és próbáljunk egyenesen állni egy lábon. Nem fontos, hogy magasra emeljük a lábunkat, ha a belső szerveink nincsenek szinkronban, már az is kizökkent az egyensúlyból, ha csak egy kissé emeljük fel a lábunkat. (Első körben akár meg is lehet támasztani a felemelt lábat azon, amelyiken állunk: lábfejünket a combunkon.)

Ha nem sikerül minimum 10 másodpercig így maradni, az azt jelenti, hogy a test olyan állapotban van, mintha 60-70 éves lenne. Vagyis lehet, hogy mondjuk csak 40 éves, de a test ennél sokkal gyorsabban öregedett.

Kezdetben próbáld meg csak egy kissé becsukni a szemeid, ahelyett, hogy teljesen becsuknád. Ezt javasolja a kínai gyógyász, Zhong Li Ba Ren.

Nyitott szemmel jóval könnyebb egyensúlyban tartani magunkat, csukott szemmel ez azonban már kihívás lehet. Szerencsére gyakorlással ez könnyen fejleszthető. Tehát, ha elsőre csak 2-3 másodpercig tudunk megállni egy lábon csukott szemmel, ne csüggedjünk, csak gyakorolni kell.

És érdemes is gyakorolni. Ugyanis ez az egyszerű, egyensúlyérzék fejlesztő mozdulat kitartása rendkívül jó hatással van az egészségre.

A kínai gyógyászok meggyőződése, hogy szervezetünkben akkor léphetnek fel betegségek, ha a különböző belső szervek koordinációjában problémák jelennek meg, vagyis a testünk elveszíti egyensúlyát. A Jin Ji Du Li képes regenerálni a szervek kölcsönhatását, hogy megfelelően működjenek.
A rendszeres és gyakori edzés segíthet abban, hogy visszanyerjük az egyensúlyérzékünket.

A kínai gyógyászok javaslata szerint, ha naponta egy percet gyakoroljuk a Jin Ji Du Li-t, az segít a demencia (egyszerűbben szólva elbutulás) megelőzésében, valamint akár olyan betegségek gyógyításában mint például a:
magas vérnyomás,
cukorbetegség,
gerincbántalmak.