Tartás javító gyakorlat

Az alábbiakban olvasható és látható a jóga általam közvetített alaptartás leírása.​​

Ezzel az egyszerű gyakorlattal, ha helyesen végezzük, arra tudjuk megtanítani az izmainkat, hogy milyen a helyes tartásuk, tónusuk.​​

Jóga alaptartás:​​
lábak és lábfej illetve lábujjak összezárnak,
lábujjak felemelnek és szétnyitnak, majd visszapihennek a talajra ( a talp négy pontján áll)
boka, térd megfeszít,
farokcsont lefelé nyom
szegycsont kiemel,
vállak hátraforgatnak, lapockák összezárnak,
karok a középső ujjnál fogva feszülnek (lefele húzzák őket)
fej mintha fel lenne akasztva (az áll sosem előzi meg az orrt)
nyugodt légzés

A gyakorlat befejezésével kissé elengedjük, meglazítjuk az izmainkat, de semmilyen körülmények között, nem lépünk ki hirtelen az állásból, nem esünk össze belőle, nem rázzuk le az izmainkat.

A jóga alaptartást az eredményesség miatt naponta különböző időpontokban hétszer érdemes végezni. Első héten alkalmanként 30 másodpercig megtartva az állást. Második héten 1 percig megtartva az állást. 10 hét alatt kell eljutni 4-5 percig.

Ezzel az egyszerű gyakorlattal, ha helyesen végezzük, arra tudjuk megtanítani az izmainkat, hogy milyen a helyes tartásuk, tónusuk.​​

Pintér László gyógyító

Szeretet és Fény
Pintér László
a gyógyítás szolgálatában